Als BV kom je al eens iets tegen. Je krijgt vaak ongewenste berichten van mannen of vrouwen, of er sluipen al eens ongewenste foto’s de mailbox binnen. Maar soms wordt je naam ook te pas en te onpas gebruikt voor reclame. Het overkwam Erika Van Tielen.

“Op een bepaald moment hoorde ik zelfs een reclamespot in mijn eigen programma op Studio Brussel, waarin een man mij aansprak: ‘Hey Erika Van Tielen, wil jij met mij op date?’ Dat was een campagne waar ik niets van af wist. Er was zelfs een Facebook-groep: ‘Op date met Erika Van Tielen’. Ik was gewoon herleid tot datingmateriaal”, zucht Erika in De Morgen.

Die campagne heeft haar ongelooflijk veel parten gespeeld. En zelfs heel veel mensen uit haar omgeving gingen er volledig in mee. Ook al hadden ze beter moeten weten.

“’We kunnen jou toch niet casten, want voor het publiek ben je nu eenmaal dat mooie meisje.’ Kon ik dan nooit meer loskomen van dat imago? Jarenlang heeft mij dat achtervolgd. Alsof ik me telkens moest verdedigen, alvorens ter zake te kunnen komen.”

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van showcafe.be

* indicates required

ByPeter De Smedt

Peter De Smedt is al 25 jaar online actief en legt de focus op het maken van contentsites in zowel België als Nederland. Peter De Smedt is beroepsjournalist, erkend door de FOD Binnenlandse zaken en is ook actief als fotograaf en video-journalist.