Joy-Anna Thielemans deed in 2017 afstand van haar sociale-media-carrière, opvallend want de actrice was destijds één van de grootste influencers van het land. In een interview in De Morgen liet Joy-Anna nog opschrijven dat ze niet langer zin had om aan de onrealistische verwachtingen te voldoen.

Een straffe beslissing, zo kunnen we afleiden uit een artikel in Dag Allemaal, want blijkbaar zouden tal van influencers flink verdienen aan gesponsorde posts. Zo zouden bekendheden zoals Véronique De Kock, Fabrizio Tzinaridis en Hanne Troonbeeckx volgens het blad makkelijk 10.000 euro per post verdienen.

“Ik besef dat ik er rijk van had kunnen worden”, gaat Joy-Anna verder. ‘Maar ik kreeg elke keer weer een hartaanval als een merk me vroeg om langdurig samen te werken. Weet ik veel of ik die kleren over twee jaar nog wil dragen? De budgetten zijn hallucinant, maar ik wilde het niet. De laatste keer dat ik zo’n betaalde post online zette, ben ik een week misselijk geweest.”

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van showcafe.be

* indicates required

ByNicky Jacobs

Nicky Jacobs zoekt elke dag naar interessant nieuws voor onze website zonder per se de berichten te brengen die alle anderen brengen. Nicky werkt sinds de zomer van 2023 voor deze website.