Onlangs besloot de organisatie van Miss Nederland na 35 jaar de wedstrijd stop te zetten omdat dit, naar eigen zeggen, niet meer van deze tijd zou zijn. Hoewel de meningen hierover verdeeld zijn, sluit Lesley-Ann Poppe zich aan bij dit besluit, zo lezen we in Dag Allemaal.
“Vandaag heb je influencers op sociale media, zij zijn veel relevanter dan meisjes uit een missverkiezing”, gaat de zakenvrouw van start. “De verkiezing van ‘het mooiste meisje’… Komaan! Die traditie dateert al van 1928, logisch dat zoiets op den duur sneuvelt. Als je vroeger mooie dames wilde zien, moest je naar een missverkiezing kijken, nu staan de sociale media er vol van. De relevantie van missverkiezingen is wég. Vroeger zetten missen de toon, nu doen influencers dat.”
Hoewel Lesley-Ann zeker de positieve aspecten van een missverkiezing niet wil ontkennen, geeft ze aan dat je als influencer tegenwoordig zelf deze deuren kan openen en zo op bijzondere plekken kan geraken en nieuwe mensen kan ontmoeten. “Ik denk niet dat er een kroontje nodig is om zelfverzekerder te worden”, besluit ze.