De 60-plusser wordt helemaal vergeten, zowel op tv als op de radio. Een statement dat regelmatig terugkomt en waar veel mensen zich achter kunnen scharen. Eén van deze mensen is Michel Follet.

Wanneer de reporter van Primo aanhaalt dat 60% van het Radio2-luisterpubliek 60-plus is geeft de radio- en tv-maker aan dat er gewoon geen alternatief is. “Denk je dat die 60-plusser fan is van al die actuele hits die ze tegenwoordig voorrang geven?”, vraagt hij zich luidop af. “Radio2 is grotendeels een banale popzender geworden die steeds meer de jaren 60 en 70 uitwist. Variété is er taboe geworden. De oudere Radio2-luisteraar wil graag nog eens Charles Aznavour of Roger Whittaker horen, toevallig twee van mijn favoriete zangers, maar die hoor je nergens meer.”

Volgens Michel lijkt het wel alsof de CEO van de VRT geen moeder of grootmoeder heeft. “Waarom bestaat Ketnet, een zender voor kinderen, wel en negeert de openbare omroep de derde leeftijd? Om commerciële redenen. De commercie regeert overal tegenwoordig.”

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van showcafe.be

* indicates required

ByPeter De Smedt

Peter De Smedt is al 25 jaar online actief en legt de focus op het maken van contentsites in zowel België als Nederland. Peter De Smedt is beroepsjournalist, erkend door de FOD Binnenlandse zaken en is ook actief als fotograaf en video-journalist.