Sofie Dumont is al een tijdje van het beeldscherm verdwenen, toch is de chef populairder dan ooit zo valt af te leiden uit een artikel in Dag Allemaal.

Het werkveld van Sofie zou namelijk verschoven zijn naar de sociale media, waar de chef haar kookprogramma’s alomtegenwoordig zijn. “Als oudere mensen zeggen dat ze mij missen, zeggen hun kleinkinderen: ‘Maar allez oma, ze is overál!”

De overstap naar sociale media bleek een goede zet te zijn want op deze manier kan Sofie meer mensen bereiken dan ooit tevoren.

“Ik doe nu online hetzelfde als wat ik vroeger op televisie deed. Minder zichtbaar? Het is maar te zien voor wie”, legt ze uit. “Vandaag is het al digitaal wat de klok slaat. Ik zit op Facebook, Instagram, TikTok, YouTube… Dat loopt echt goed allemaal. In december werden onze recepten 1,4 miljoen keer aangeklikt.”

Het mag duidelijk zijn dat Sofie erg tevreden is met hoe de zaken lopen momenteel.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van showcafe.be

* indicates required

ByPeter De Smedt

Peter De Smedt is al 25 jaar online actief en legt de focus op het maken van contentsites in zowel België als Nederland. Peter De Smedt is beroepsjournalist, erkend door de FOD Binnenlandse zaken en is ook actief als fotograaf en video-journalist.