Niet alleen de luisteraars van ‘WinWin’ op Radio2 hebben wel eens klachten als consumenten. Ook Xavier Taveirne kan zich wel eens ergeren. Net zoals veel mensen kan hij zich wel eens irriteren aan de klantendiensten van heel wat bedrijven.

“Als ik betaal voor iets, en het komt niet, wil ik daar wel met iemand kunnen over praten. Of als ik in ’t zak gezet word, wil ik ergens mijn ongenoegen kunnen uiten. Net als iedereen, zeker?”, zegt Xavier in Primo.

Hij heeft dan wel weer het geluk gehad dat hij zich nog niet echt in het zak heeft laten zetten. Op een slechte aankoop na, is hij daarvan gespaard gebleven.

“Ik heb ooit een stoommachine gekocht waarmee ze in winkels de plooien uit de kleren halen. Ik dacht dat ik nooit meer zou moeten strijken, maar de realiteit was anders. Had ik me beter geïnformeerd, had ik dat geweten. Ik heb het toestel uiteindelijk verkocht aan mijn schoonzus en zij is er heel content mee.”

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van showcafe.be

* indicates required

ByPeter De Smedt

Peter De Smedt is al 25 jaar online actief en legt de focus op het maken van contentsites in zowel België als Nederland. Peter De Smedt is beroepsjournalist, erkend door de FOD Binnenlandse zaken en is ook actief als fotograaf en video-journalist.